Tillbaka i Umeå

Jag kom tillbaka till Umeå idag. Möttes av en blomkyrkogård i lägenheten och just då kändes livet lite tomt. Här kommer man från ett helpyntat julhem med folk överallt till några tomma nedsläckta rum. Håhåjaja. MEN sen tog livet fart igen (jag satte på en podcast) och efter det så har jag packat upp alla mina grejer, bokat tvättid och storhandlat. Min definition av storhandling: köpa tvättmedel för det behöver man ju typ aldrig köpa. 

Nu är också julpyntet till största del borta och trots att det inte var några jättemängder känns lägenheten ganska mycket luftigare. Så att: Houston has landed och är nu ganska redo för vårtermin. Det ska bli bra det ändå. 

Vi ses i marschallens skugga. SKOJA, inga mer marschaller va? Nu är det tulpaner som gäller. Tjoho!
1 Farmor:

skriven

Hej Maja.Så bra att du landat i Umeå. Lycka till med studierna.Du ska se att det blir bra. Jag har oxå rensat bort julgrejset.Känns skönt.Kan aldrig bestämma mig vad som är roligast,ta fram eller plocka bort.I dag är det gympa dags.Det känns jättebra.Ha det bara så gott.Älskar dig. Kram / Farmor.

Svar: Hej! TACK snälla du! Ändå härligt med nystart! Åh, alltså jag håller med! Jag längtar nog ändå lite tillbaka till julen: härligt och väldigt mysigt ju MEN också så otroligt härligt med lite januarivitt!
Kul med gympa, hoppas du hör mina hejarop härifrån!
Älskar dig med, så fint att få se dig i jul!
KRAM
Maja Dahlbäck

2 Anonym:

skriven

👍

Kommentera här: