Ut i snö aldrig tö

Var det någon som frågade vad jag tycker har varit det bästa hittills med 2018. Nä. Det var ju inte det. Då får jag väl gör det själv.

Maja. Vad tycker DU har varit det bästa hittills med 2018? 
 
Tre dagar in på året är det inte svårt att säga: Edith. Hon har varit på besök i två dagar och stannar till och med imorgon. BRA sätt att tillbringa lediga jullovsdagar på.
 
Vi har kollat på Olle som kör traktor och åkt bob. Hon har också gjort flera försök att åka (gå på) längdskidor. 

Vi åkte stjärtlapp också men jag kan i ärlighetens namn säga att det finns enklare saker man kan göra än att åka på en liten plastbit med ett barn i famnen. Det gick inte för fort i alla fall. ÄLSKAR dock det här med att vara ute och leka i snön, på ett kanske orimligt sätt för en 23-åring. 

Sen for jag på tur själv med skidorna när hon sov som bäst.

Det har varit så fint väder i flera veckor, och snön har legat på träden länge länge. Idag var himlen särskilt blå och träden så krispiga att det stack i ögonen. Just stickandet kan också ha berott minusgraderna. Jag väljer ingen sida.

 
MM-krisp. 
Vinter. Vackrare kan man inte få det. 

Och nu sover lill-tjejen men om det var som imorse kommer jag imorgon vakna av att en viss person ropar MAJA från nedervåningen. He ska bli fint he. 

Kommentera här: