Sommarringen

Hej. 

Trots att det dröjer mellan inläggen (ja nu snackar vi väl knappt dagar veckor månader år) finns jag ju alltid någonstans på andra sidan skärmen och ibland blir det då några ord här. Som ikväll.

Varför just ikväll? Jo, därför att idag är det fredag och fredag betyder firande av helgen. Det i sin tur innebär lite härligare klädval (inte ba t-shirt och jeans) och därmed smycken. Ja, idag hade jag till och med på mig örhängen. Hör ni så tokigt. Förutom örhängena tog jag på också mig min för tillfället finaste ring. Den är det senaste tillskottet till min samling av handbeklädnader - jag fick den i julas av mor å far min. Resten av ringarna jag äger har ju hamnat här och jag vill inte gärna bryta en trend. Så jag ger er: 
 
Sommarringen. 

Visst är det en otroligt dramatisk bild. Det är bara för att klockan är elva och ljuset något sparsamt (men ändå existerande TACK GODE GUD för maj). Och dramatiskt passar inte så bra egentligen, för det här, ja ni, det är min s-o-m-m-a-r-ring. 

Den är så pass stor att jag på den skulle kunna äta en ganska liten men naggande god måltid, inkluderat förrätt och efterrätt. Risken är dock stor för massivt spill över kanterna och det är dumt att gå miste om bra mat, så jag låter den vara bara fin. Så fort man bär den, oavsett spöregn i mars eller ljumma majnätter, så är det som att ha en blomsterbukett, smack direkt på handen. En skärva av rallarros och norrbottens ljusa kvällar, alltid på mina fingrar. 

Blommigt och stort men ändå enkelt. Receptet på allt som är bra här i världen. 

Avslutningsvis vill jag, för den faktabaserade personlighetstypen, också ge infon att ringen kommer från Kila design och är gjort av gammalt porslin. 

Tack för nu.

Kommentera här: