Sportlov och återkomst

"Är i Hemavan. Är ute. Är inne. Är i disk, i städ, i backe, i säng. Är vid matbord - frukost, lunch, middag, kvällsfika. Jag är i fjällen. MMbop."
 
Det är den texten som automatiskt sparats här från förra gången jag var inne och skrev men inte publicerade något, och det är den som jag möts av när jag börjar skriva det här inlägget. Idag ser läget annorlunda ut. Noll fjäll. Noll Hemavan.

Jag helgar inte vilodagen utan sitter och skriver på allt möjligt eftersom jag inte helgat arbetsdagen och därför har snormycket att göra. Det blir visst så när man tagit ut ett två (heh snarare tre) veckors långt sportlov. Och det blir liksom inte lättare att ta tag i det som måste göras efter det. Vill bara ha kul? Vara ledig? ÄR det olagligt? 

Men ikväll ska jag iväg och ha konsert med messengers, och igår repade vi hela kvällen inför en annan konsert. TÄNK vilken lyx ändå att få hålla på med musik, med folk som är himla duktiga? Får mig ibland att undra hur jag hamnade där och hoppas att jag får vara kvar länge till. 
 
Och avslutningsvis: till dig som undrade om micron kan jag nu säga, såhär en månad efteråt, att den är tillbaka på sin plats i köket från och med imorse. Det efter att ha stått ute och vädrats i några veckor och sedan sanerats med frätande ugnsrengöring i alla fall tre gånger. Den luktar fortfarande så fler lär det bli MEN den är inne. Puh. En dag i framtiden kanske det går att värma mat i den igen? Prognosen är oklar men vid horisonten siktas ett litet hoppfullt ljus. 
 
HEJRÅ

Kommentera här: